fredag 23. november 2007

Wedding & Fuglekunnskaper

Since last time we talked, many things have happened. I haven’t had time to update my blog, and I’m just SO SORRY for that. But just watch out; here I come!!
Many things, no connection; that’s how I like it!;-) (If you say I'm confused when it comes to languages I would say; NO! :-P Sorry guys! :-)


- Saturday 10.11.07 Maureen at the office got married with a man called Arnold. And of course, we were invited as a part of the staff. We were very exited about this since it’s our second wedding here in Uganda and of course because we also knew the bride this time. :-) Maggie and I then went to town Tuesday, no dress to find. Thursday, nope, still no dress even though we got good help from two good colleges. Friday we tried again by ourselves and this day I found myself a dress, shoes and a necklace. At last, on Saturday we went to town and now Maggie found a dress! What a stress! We thought we were early when we started our “mission” on Tuesday, but no, it was just so difficult! I think we both looked smashing in that wedding with each our different, unmatching dresses.
The reception was supposed to start at 4PM; we arrived at 4.30PM… We were a bit stressed (at least I was!), but no. The newly wedded didn’t arrived before maybe one hour after us again! So yes, as we say it in Norway; “African time!” The whole reception was in Luganda, so we didn’t understand a thing. Only sometimes when they talked about us…”muzungu”… It was a very nice decorated white and pink wedding, and they just looked so beautiful!



- Dyrelivet er noe jeg synes er innmari spennende, og jeg har oppdaget at spesielt fuglelivet her i Ugnanda er utrolig rikt. Jeg som til og med har jegerprøven kan jo (evt PRØVER å analysere og artsbestemme disse fuglene) noe som ikke er så veldig lett siden de norske artene mest sannsynligvis ikke står så sterkt i det ugandiske fugleregisteret. Noe av det som har facinert meg kanskje mest er bestanden av ørner her i Kampala. (evt hauker. Er litt usikker…) De er mange og ikke så veldig sjenerte at det gjør noe, flyr ivrig til en søppelhaug langs veien og begynner å grave. Så en dag ca.20 av dem flygende over hodet mitt, var kanskje bare litt bekymra. Jeg skulle bare spørre for sikkerhetens skyld ei dame jeg kjenner (vil ikke nevne navn) om det faktisk var slik at det var så mange ørner / hauker her i Kampala. Da jeg spurte ho om disse små, raske og mørke rovfuglene fikk jeg dette svaret:
Først; ho ser teit på meg, smiler forsiktig og ler:
- ”Nei, det er nok storken du mener! Den store stygge fuglen vi har så menge av.”
- ”Eeee… Ja, det er nok den ja… hehehe…”, sa jeg for å ikke drite ho utJa! Det var nok storken jeg mente! Trodde kanskje ikke det gikk an å bli mer ”lost” enn jeg var, men tro meg; det gikk FINT an!


Ingen kommentarer: